ÄRA NII TEE! 10 OHUMÄRKI, mis näitavad, et oled dieediga liiale läinud


ÄRA NII TEE! 10 OHUMÄRKI, mis näitavad, et oled dieediga liiale läinud
Foto: Pixabay

Pead vapralt dieeti, ent jaks on otsas, pea valutab, nahk sügeleb? Põhjuseks võib olla mineraalainete ja vitamiinide puudus, mida võimendavad tervislikena näivad, ent tegelikult ühekülgsed dieedid ja toitumisharjumused. Kui sul esinevad mõned või lausa kõik alljärgnevad tervisehädad, siis on tagumine aeg midagi toidulaual muuta.

Väsimus
Kui ka pärast pikka ööund väsimust tunned, võib põhjuseks olla raua või B12- vitamiini puudus, mis ohustab neid, kes on loobunud lihast. Tõhus hernesupp oleks abiks, sest tailihas ja kaunviljades leidub rauda. Ka pasteedivõileib on omal kohal, sest maksas on rohkelt B12-vitamiini.

Peavalud
Põhjuseks võib olla magneesiumivaegus, mis põhjustab ka üldist väsimust ja lihasekrampe. Magneesium on oluline, et vältida ateroskleroosi ning südame rütmihäireid. Väärtusliku mineraalaine suurepärased allikad on pähklid, kala, spinat, oad ja soja.

Silmade kuivus
Silmade limaskest võib kuivada nii tunde kestnud arvutiekraani jõllitamise, allergia kui ka kontaktläätsede tõttu. Ent põhjuseks võib olla ka oomega-3-rasvhapete nappus toidus. Oomega-3-rasvhappeid on rikkalikult rasvases kalas ja linaseemnetes, samuti moetoidus tšiiaseemnetes.

Naha sügelus
On küllalt tavaline, et külmemal ajal ilmuvad nahale kuivad sügelevad laigud. Põhjusi võib olla mitmeid ja teinekord jääbki nende teke seletamatuks. Abi võib olla B2-vitamiinist, mida leidub munas ja rohelistes köögiviljades, nagu brokoli ja spargel.

Seotud lood:

Verejooks ninast
On neid, kel suurema ärrituse või kergema ninanokkimise peale hakkab ninast verd jooksma. Tegemist võib olla sinu eripäraga, aga välistada ei tasu ka K-vitamiini nappust, mis parandab vere hüübivust. K-vitamiini on salatites ja rohelistes köögiviljades.

Juuste väljalangemine
Kuigi ka vananemise juurde kuulub juuste hõrenemine, saab sellele rauapuudust ära hoides vastu astuda. Tõhus abiline on ka E-vitamiin, mida leidub rikkalikult soja- ning natuke vähem rapsi- ja päevalilleõlis. Viimased lendavad menüüst välja rasvavaese dieedi pidajatel ja teadlikel toitujatel, kes väldivad praetud roogi. Abiks võiksid olla looduspoest hangitud nisuiduõli ehk E-vitamiini kapslid.

Loe veel

Lihaste nõrkus
Jõuetuse põhjuseks võib olla B1-vitamiini puudus. See aine on terve organismi üks olulisemaid alustalasid. B1-vitamiini on rohkelt sealihas, pärmis ja teraviljades. Need toidud ei jõua aga nende menüüsse, kes väldivad gluteeni ja piiravad ka liha tarbimist. Kui lisaks on harjumus lõõgastuda veini seltsis, võib tagajärjeks olla B1-vitamiini vaegus.

Viiruste kammitsais
Kui sagedased viirushaigused teevad sulle liiga, on tõenäoliselt immuunsüsteem nõrk. Tervise tugevdamiseks on hea abimees C-vitamiin, kuid tähelepanuta ei maksa jätta ka E-vitamiini varusid. C-vitamiini annavad puu- ja köögiviljad, marjad ja mahlad (kibuvits, astelpaju, paprika, sõstrad, tsitruselised jne). E-vitamiini allikad on peale õlide ka seemned, pähklid, mandlid, leib, avokaado, paprika ja maks.

Suuhaavandid
Arstid täpselt ei teagi, millest tekivad suus väikesed haavandid. Igal juhul tasub jälgida, et toidus oleks rikkalikult B12-vitamiini, tsinki ja foolhapet. Head tsingiallikad on igasugune liha, oad ja herned ning soja. Foolhapet on aga rohkelt punapeedis, maksas, avokaados ja spinatis. Suuhaavandid võivad ohustada lihavaese dieedi pidajaid.

Lõhed suunurkades
Suunurkadesse tekkivad lõhed justkui kõrbes rändajal ei pruugi olla põhjustatud mitte vedeliku, vaid B6-vitamiini puudusest. Samal põhjusel võib tekkida ka kare lööve nahale. B6-vitamiini leidub kanalihas, kalas ja kartulis, samuti viinamarjades ja õuntes.

Kevad 2