Tervisekassa perearstiabiteenuse halduri Anu Valli sõnul kasutati eelmisel aastal isikustatud nõustamist ligi 11 000 korral, kusjuures rohkem kui pooltel juhtudel sooviti just retsepti pikendada. „Kuna isikustatud nõustamine moodustas vaid 4% kõigist pöördumistest, näeme, et paljud inimesed ei ole sellest võimalusest teadlikud,“ selgitas Valli.

Alates sellest aastast on võimalik terviseabi küsida ka veebilehelt 1220.ee, kus tuleb end tuvastada Smart-ID või Mobiil-ID abil. See annab võimaluse taotleda retsepti pikendamist ka interneti kaudu. „Lihtsalt avage vestlusaken, autentige end ja esitage oma soov,“ kirjeldab Valli. See uuendus on eriti kasulik krooniliste haiguste ja korduvate tervisemurede korral, kuna see aitab vältida olukordi, kus vajaliku ravimi puudumine ohustab tervist või sunnib pöörduma erakorralise meditsiini osakonda.

Nõuandeliini kaudu saab pikendada vaid varasemaid retsepte ja sedagi teatud piirangutega. Telefoni teel ei ole võimalik pikendada rahustite, potentsiravimite, uinutite, psühhotroopsete ravimite, antibiootikumide, narkootiliste ravimite ega tugevatoimeliste valuvaigistite retsepte. Muude retseptide pikendamine toimub reedeti kella 17–22 ning nädalavahetustel ja riigipühadel kella 8–22.

Perearsti nõuandeliin 1220 on oluline tugi viiruste hooajal ja väljaspool perearsti vastuvõtuaega. Helistades kehtib tavatariif vastavalt telefoniteenuse pakkujale ning välismaalt saab liinile helistada numbril +372 634 6630. Lisainfo on saadaval veebilehel 1220.ee.