Qvalitas Arstikeskus: suurem osa tervisemuredest saab digikliiniku vahendusel lahenduse
Nii Eestis kui ka Soomes mitmekülgse digimeditsiini kogemusega Qvalitas Arstikeskuse esmatasandi juhtiv arsti dr Andreas Abeli sõnul on laiemalt vaadeldes suurem osa terviseprobleeme kerged ning sarnaste haigusjuhtude sümptomid reeglina ühetaolised ja arstile üsna tuttavad.
„See tähendab, et sarnaste sümptomite ja haiguskulu korral on arstil seda lihtne ka distantsilt diagnoosida ning ravi määrata. Lihtsalt diagnoositavate haiguste korral ja kui ravi on varakult peale pandud, siis puudub enamasti sisuline vajadus täiendavaid uuringuid määrata ning kulutada patsiendi aega kohaletuleku peale,“ selgitas dr Abel.
Tema sõnul on ka senine Qvalitase digikliiniku kogemus näidanud, et inimesed, kes on Qvalitase poole digikliiniku vahendusel pöördunud, pääsenud arsti konsultatsioonile olenemata asukohast ja ilma igasuguse ootamiseta ning seeläbi valdavalt abi saanud.
„Meie esmatasandi arstid ehk perearstid ja üldarstid on valmis seitse päeva nädalas ilma eelneva broneeringuta reaalajas patsiente nõustama ja neile ravi määrama. Kui on spetsiifilisemaid eriarsti vastuvõttu vajavaid probleeme, siis aitame infoga, et kas on vaja kohe kuhugi eraldi pöörduda ning mis oleks kõige õigem koht temale. Ja kui meil endal digikliinikus tervisemurele lahendust leida ei õnnestu, siis me selle eest ka patsiendile arvet ei esita,“ ütles Qvalitase arst.
Kõige enam on seni pöördutud digikliinikusse seoses retseptide pikendamise, nahalöövete, silmapõletike, hingamisteede põletiku sümptomitega (muuhulgas ka koroonaviirusega seotud küsimused), laste tervisega seotud küsimused ning põiepõletikega. Samuti on üldisi terviseteemalisi nõu küsimisi.
„Hästi tavalised on naiste põiepõletikud, mida oleme aidanud ravida. Digikliinikus saab enne arstiga otse konsulteerimist meie digikliiniku keskkonnas juba sümptomid ära kirjeldada ehk vestluse ajaks on arstil olemas info, mis mure on. Vestlus ise võib seetõttu kesta vaid 2 minutit, et juba määrata ravim ja inimene saab sellega alustada,“ kirjeldas dr Abel digikliiniku nõustamisprotsessi.
Tema sõnul on käepärane arsti nõustamine mõnikord vajalik ka selleks, et inimest rahustada. Näiteks puugihammustuste ja erinevate nahalöövete ja -põletike puhul saab arst inimese poolt saadetud pildi alusel vajadusel anda kinnituse, et tegemist ei ole millegi hulluga ja kohe ei ole vaja kuskile pöörduda. Eriti on selline kiire konsultatsioon oluline, kui inimene asub füüsilisest arstiabist eemal ning on vaja informatsiooni, kas oleks vaja hakata kohe ennast mõnda asulasse toimetama.
„Digikliiniku kõige suurem eelis ongi see, et sinna saab inimene pöörduda just siis, kui see mõte tuleb ja vajadus on ning mitte ainult siis, kui arstil selleks graafikus vaba aeg on. Isegi kui kirjeldada digikliinikus oma mure väljaspool nõustamisaegasid ehk tööpäevadel 8.00-20.00 ja puhkepäevadel 9.00-16.00, siis digikliiniku arstid annavad hommikul kohe esimesel võimalusel vastuse,“ ütles Qvalitase esmatasandi juhti arst.
Digikliinikusse tuleb siseneda isikukoodi alusel, mis muudab iga konsultatsiooni isikustatuks ehk arst saab minna vajadusel minna vaatama inimese varasemaid raviandmeid, et paremaid raviotsuseid teha.
Qvalitase digikliiniku teenust võimaldavad juba mitmed tööandjad oma töötajatele, mis tähendab, et teenuse eest tasub tööandja ning patsiendi jaoks on see sellisel juhul tasuta. Kaugnõustamise eeliseks on kiire vastus tervisemurele töökohalt lahkumata, võimaldades kokku hoida väärtuslikku tööaega.
Tegevusluba L03823