2. Kel on astma, sel on tihti ka reflukshaigus. Pole selge, kas astma on põhjus või tagajärg. Teinekord astma taandub, kui reflukshaigust ravida.

3. Kuigi kõrvetised on tüütud, saab enamik nendega hakkama. Samas on neidki, kellel happelised kõrvetised mõjutavad tugevalt elu­kvaliteeti. Eriti ebameeldivad on kõrvetised öösiti, häirides und ja toimetulekut järgmisel päeval.

4. Huvitaval kombel on olemas ka kõrvetisi, mis ei teki maohappe tagasitungist söögitorru. Samuti pole seedetraktis muutusi, mis refluksi esile kutsuda võiksid, ometi vaevavad kõrvetised ja klombitunne neelamisel. Võimalik, et arst diagnoosib sellisel juhul funktsionaalsed kõrvetised.

5. Küllalt tavalised on kõrvetised raseduse ajal. Põhjustajaks on hormoon progesteroon, mille suurenenud tase organismis lõõgastab maoluku lihaseid.

.
6. Reflukshaiguses ja ka teistes maohädades on tihti süüdi sigaretid, must kohv ja stress.

7. Kõrvetisi saab küllalt hästi kontrolli all hoida, muutes elustiili.

- Söö väiksemaid portse ja sagedamini (tavapärase kolme söögikorra asemel). Tugev toidukord jääb kõhtu mitmeks tunniks ning suureneb võimalus, et hape vulpsab tagasi söögitorru.

Väldi kiiret söömist ja mälu korralikult.
- Väldi kõrvetisi tekitavaid sööke. Nimekiri ebasoovitatavatest toitudest on pikk, kuid loobumine toob enamasti edu. Proovi hoiduda rasvastest frititud ja praetud roogadest, vürtsikatest toitudest, tomatitest, tsitruselistest, sibulast ja küüslaugust, gaseeritud jookidest, kohvist ja teest, šokolaadist ja piparmündist.

- Teaduslikku kinnitust, et alkohol põhjustab kõrvetisi, ei ole. Igaüks peab ise oma võimalusi tunnetama. On neid, kes väidavad, et klaas punast veini tekitab hullud kõrvetised, aga toop õlut mitte midagi.

- Väldi kiiret söömist arvuti taga ning püüa iga einet rahus nautida, suutäisi hoolikalt mäludes. Stressil ja kõrvetistel on tihe seos. Õpi igapäevaelu tarbeks lõõgastumistehnikaid – hingamise kontrollimine, jooga, massaaž, aroom­teraapia. Leia just enda jaoks sobiv.

- Pärast sööki näri närimiskummi. See aitab toota suus sülge, mis neutraliseerib hapet ja uhab seda makku tagasi.

- Väldi hilisõhtust näkitsemist. Kui oled lamavas asendis, on maohappel lihtne tagasi söögitorru valguda. Vajaduse korral kasuta voodis spetsiaalset peatsikõrgendust. Pead ei tasu tõsta patjade abil – see teeb kõrvetised hoopis hullemaks, sest surub magu kokku.

- Mõningad ravimid võivad kõrvetistehäda suurendada. Tuntud süüdlased on suukaudsed rasestumisvastased vahendid ja menopausijärgsed hormoonravimid, mis sisaldavad progesterooni. Samuti on pahategijate seas aspiriin ja teised mittesteroidsed põletikuvastased ravimid, nagu ibuprofeen ja naprokseen. Söögitoru ärritab ka osteoporoosi korral kasutatav alendronaat. Mõningad antidepressandid, rahustid, astma- ja vererõhurohud võivad refluksi samuti soodustada, sest lõõgastavad maolukku.

8. Isegi liiga tihkelt kinni tõmmatud püksirihm või liibuvad teksad võivad tekitada vaevusi.

9. Trenn on tervisele kahtlemata kasulik, kuid spordisaali ei tasu söösta täis kõhuga – ka see võib põhjustada kõrvetisi. Jäta eine ja trenni vahele vähemalt kaks tundi.

10. Kõrvetiste raviks on käsimüügis ja retseptiga saadaval kolme tüüpi ravimeid: antatsiidid, prootonipumba inhibiitorid ja H2-retseptorite blokaatorid. Paljud rakendavad kiire abi­vahendina vees lahustatud söögisoodat.

Kuigi loodusravi kohta on vähe teadus­uuringuid, võib abi saada tassikesest kummeliteest, ingverist või lagritsast.