Spordijalanõud jagunevad reeglina spordialade järgi. Harrastussportlasena uusi jalatseid valides on kõige olulisem teada, et kaks suurimat jalanõude gruppi on jooksu- ja treeningjalanõud. „Kuigi jooks on iseenesest ka treening, nõuab see spetsiifilisi jalatseid, mille idee on summutada põrutust. Tavaline treeningjalats seda ei paku ja seega ei sobi ka jooksmiseks,” räägib Rademari kategooriajuht Kert Olle.

Seega on jooksuhuvilise jaoks kõige olulisem valida endale kindlasti jooksujalatsid. „Jooksujalatsite vahetald on ehitatud eesmärgiga võtta liigestelt koormust vähemaks hetkel, kui inimene ennast maast lahti tõukab ja tagasi maha astub. Treening- ega vabaajajalats seda eesmärki ei täida. Kui joosta valede jalanõudega üks või kaks korda, siis suurt midagi ei juhtu, kuid pikaajalisel ja pideval kasutamisel hakkavad põlved ning selg mingi aja pärast haiget tegema,” selgitab Olle.

Treener Kendra Vaino toob välja, et kõval pinnasel joostes on põrutusest tingitud valu säärtes üks enamlevinud märke valedest jalanõudest, teisisõnu tuntud ka luuümbrise põletikuna.

Edasi lugemiseks: