Kas oled parasjagu dilemma ees: vannituba vajab värskendust või planeerimist, ent keeruline on algust teha ning otsuseid langetada? Sel puhul on mõistlik kasutada spetsialistide abi, et veenduda lõpptulemuse kvaliteedis, ruumi maksimaalses ärakasutamises ja eelarve realistlikkuses. Spa Sanitaartehnika salongi juhataja Ingrid Saks jagab näpunäiteid ja soovitusi oma vannitoa/pesuruumi sisustamiseks ja renoveerimiseks ning tõstab esile suurimad veakohad, mida tasuks vältida.
Esimesed sammud – millest alustada?
„Ükskõik, kas plaanis on uusehituse pesuruumi sisustamine või juba olemasoleva renoveerimine/uuendamine, algab kõik kas projekti või reaalolukorra tehniliste võimaluste ja tingimuste määratelemisest,“ paneb Ingrid alguspunkti paika. Läbi tuleb mõelda kõik realistlikud variandid ja soovid: kust tuleb vesi ja kuhu läheb, kas on võimalik kasutada seinasiseseid lahendusi või tuleks jääda seina peale jms.
„Kui endal on keerukas seda hallata, aga appi on võetud arhitekt, siis aitab tema kindlasti võimalused kaardistada ja lõpuks jõuda kliendil sobiva salongi juurde,“ innustab Saks spetsialiste usaldama ja kaasama. Neil, kel aga arhitekti ei ole, on Ingridi sõnul mõistlik ise spetsiifilise sisustussalongi poole pöörduda, sest varem või hiljem järgneb ruumi planeerimisele sinna sobivate tootete valimine. „Meie alusatame tavapäraselt oma tööd uue kliendi või uue objektiga just nimelt tehniliste tingimuste kaardistamisest,“ kirjeldab naine protsessi esimesi samme.
Miks kasutada spetsialisti abi? Äkki saan ise?
Olenevalt teadmistest, oskustest ja kogemustest on loomulikult võimalik ka ise kogu vannitoa renoveerimine või ülesehitus ära teha, ent kui oskuseid napib, on mõistlik siiski oma mõtted ja soovid kellegagi läbi arutada. „Meie SPA Sanitaartehnika salongis oleme valmis koos arhitekti ja/või kliendiga läbi vaatama nii projekti kui ka tehnilised tingimused ja kuulama ära kliendi vajadused ning soovid. Sealt edasi aitame juba valida sobivad ja meeldivad tooted,“ selgitab Ingrid sanitaartehnika salongi rolli. „Siin tuleb lauale ka võimaluste küsimus, kes kui palju on valmis reaalselt kulutama. Ja seejärel räägime disainist,“ täpsustab naine.
Ehk mõtled nüüd, et kui ideed on juba endal olemas, kas ka siis on spetsialistide kaasamine mõistlik? „Profesionaalse salongi kasutamine säästab kindlasti kliendi aega, energiat ja tõenäoliselt ka raha,“ soovitab Ingrid siiski mõtteid kellegagi põrgatada. „Nii on enamus tooteid võimalik ühest kohast leida ja kui meil näiteks ei ole sobilikku toodet, siis on meil ülevaade kogu turust ja saame puuduva lahenduse kliendile valida oma koostööpartnerite juurest,“ räägib Saks.Kui juba eelnevalt on teada kliendi tehnilised tingimused, eelarve, soovid ja unistused, siis on Ingridi sõnul võimalik hulga aega kokku hoida ja pakkuda kliendile kohe kompleksne lahendus.
Algfaas seljatatud – mis edasi?
„Kui kõik olulised tingimused on paigas, liigume edasi juba konkreetsete toodete valimise juurde,“ kirjeldab Saks teist etappi. „Salongis on meil väga palju nii toote- kui ka pinnaviimistluste näidiseid. Saame neid omavahel kõrvutada ja võrrelda, funktsionaalsust ja omavahelist sobivust kontrollida,“ selgitab naine, ja lisab, et tihti pöörduvad kliendid salongi oma plaadinäidistega, et oleks lihtsam valida nii sankeraamikale kui ka segistitele õiged toonid. „Nii saame vältida ülemõtlemist või julgustada kliente värve valima,“ lisab Saks.
Lõppfaas ja viimistlus
Kui kogu tehniline pool on kaetud ja sanseadmed valitud, võib olla ka juba paigaldatud, saab jätkata ilusate pisiasjadega ruumile lõppilme andmisega. „Valida tuleb aksessuaarid: nagid, wc-tarvikud, dosaatorid ja muu sarnane, mis ruumi funktsionaalsust tõstab, meeleolu loob ja ilmestab,“ kirjeldab Ingrid viimistluste faasi. „Siin saab klient valida vastavalt oma pesuruumi funktsioonile kõik abistavad detalid kuni küünalde ja taburetideni välja,“ selgitab naine.
Ka viimases faasis tuleb Ingridi sõnul teemaks aja kokkuhoid. „Kui kogu eelnev töö on kliendiga juba tehtud, on meil väga lihtne soovitada disainilt ja toonilt sobivad aksessuaare. Kui oleme kliendi soovid ja vajadused ära kuulanud, saame kõrvutada tema valitud viimistluste juurde sobivaid sisustusdetaile.“.
Aksessuaaridega on võimalik ruumis väga palju ära teha: luua igavast vannitoast spaaliku õhustikuga buduaar või väga funktsionaalne pesuruum. „Seetõttu oleme oma salongis selle etapi valiku püüdnud viia maksimaalselt täiuslikuks. Tänaseks on meie tooteportfellis ka väga kvalisteetsed vannitoa tekstiilid: rätikud, vaibad, hommikumantlid jpm. See on kõige viimane lihv, millega vannitoatordile imeline kirss lisada,“ jagab Saks.
Levinud vead ja ohukohad, mida vältida
„Pesuruumis on palju tehnilisi momente ja kõik inimesed ei peagi teadma, kuidas erinevates tingimustes on võimalik omale unistuste ruum rajada. Kui ei ole tegu spetsialistiga, siis ei pruugitagi kõiki võimalusi teada ja võidakse seetõttu täielik potentsiaal kasutamata jätta,“ tõstab Ingrid esile ühe ohukoha.
„Ruumi optimaalne kasutus on üks viga, mida me tihti näeme. Kui ruum on väga väike, otsitakse näiteks tihti seda kõige väiksemat valamut ja kui see paigas, selgub, et oleks suurem ka mahtunud,“ toob Saks elulise näite. „Just niisuguseid hädasid saame meie aidata vältida. Ei ole vähe olukordi, kus me imiteerime salongis ruumi mõõte, et inimene mõistaks paremini reaalset pilti. Meie saame aidata kliendil lihtsamini olukorra tervikpilti mõista,“ julgustab Ingrid siiski oma mõtteid kellegagi põrgatama.
Professionaalse salongi abi kasutamine laiendab võimalusi
„Meie SPA Sanitaartehnika salongi põhiargument on pikaaegne kogemus. Turul oldud 20 aastaga oleme hoolikalt valinud oma parntertehaseid ja kohalikke koostööpartnereid lähtudes nende toodete kvaliteedist ja järelteeninduse kiirusest ja korrektsusest,“ jagab Ingrid SPANET-i fokusseeritust kvaliteedile.
„Samasuguse tähelepanuga oleme hoidnud oma klientide andmebaasi. See tähendab, et kogu meie klientide 20-aastane ajalugu on olemas ja me saame leida kiiresti oma süsteemist, millisele tootele klient vajab parenduseks varuosa või asendust, sõltumata sellest, millal ta selle on soetanud,“ kirjeldab Ingrid suurepärase teeninduse tagamaid. „Me ei ole kindlasti üksnes müügiettevõte, vaid meile on normiks saanud pakkuda kogu ehitus- ja sisustusperioodi vältel oma kliendile vajalikus mahus tuge ja infot ning jääda hoidma ja haldama kliendi ostuajalugu,“ lisab naine.