Facebookist on saamas virtuaalne surnuaed. Mis saab sotsiaalmeediakontost pärast omaniku siitilmast lahkumist?
Peale lähedase surma võib jääda terve rida küsimusi, millest oleks pidanud juba varem rääkima. Kuna tihti seda ei tehta, siis tuleb hiljem koos leinamisega tegeleda asjade korraldamise või halvimal juhul aastatepikkuse pärimisvaidlusega.
Me kõik tahaksime, et meile kallid inimesed elaksid igavesti ja just sellepärast tundub kuidagi kohatu hakata elava inimesega arutama, mis saab pärast tema lahkumist. Nii võib juhtuda, et lähedase ootamatu surma korral ei tea me isegi seda, milliseid matuseid ta soovib, rääkimata koduse olme korraldamisest või mida teha tema sotsiaalmeediakontoga.
Igapäevaselt tegevjuhina töötav Maris Prisko ja vaimse tervise õde, elu lõpu toetaja Jane Kaju hallataval „Räägime surmast“ veebilehel just nende teemadega tegeletakse. See leht sai alguse Marise isiklikust kogemusest – tema õe ootamatust surmast, millega seoses pidi ta läbima asjaajamiste kadalipu. See oli nii vaevarikas, et Maris otsustas hakata kirjutama teemadel, millest muidu eriti ei räägita, kuid millega inimesed varem või hiljem kokku puutuvad.
Maris ütleb, et surm on sama eluline teema nagu abiellumine või lapse sünd, kuid selle vahega, et viimastest räägitakse hea meelega, kuid surmast kõnelemine on tabu. „Sellega kaasneb palju teadmatust ja seda lihtsalt ei võeta vestluseks. Aga peaks...
Mis saab lahkunu sotsiaalmeediakontodest ja ettevõttest? Kuidas lastega surmast rääkida?