„Kui inimesed 112 numbri valivad, siis nad peaksid endale aru andma, et nad helistavad hädaabinumbrile ja mitte infotelefonile“
Helen Valdre on pika staažiga päästekorraldaja, kellel tuleb vastata igasugustele kõnedele. Inimestel on keeruline orienteeruda, millise murega pöörduda apteekri või perearsti poole ja millal on vaja kiirabi. On neid, kes helistavad numbrile 112 murtud küüne pärast, ja neid, kel elu ja surma küsimus.
Tänavu täitus Helenil päästekorraldaja ametis 14 aastat. Eelmise majanduslanguse ajal 2009. aastal kujunes elu nii, et tal oli võimalik teha karjääripööre. „Olin üle kümne aasta tegutsenud müügi alal nii jaes kui hulgimüügis. Mu tollane töö nõudis, et pidin ööpäevaringselt ka vabast ajast olemas olema, ja siis tundsin, et tahan teha midagi uut, midagi täiesti teistsugust.“ Kuna meditsiin on Helenit huvitanud juba maast madalast, ei mõelnud ta pikalt, kui häirekeskuse kuulutust märkas. „Ega mul siis täpset ettekujutust päästekorraldaja tööst polnud, aga õppimise soov oli väga suur.“
Konkursisõel oli tihe, katsed toimusid kolmes voorus ja 150 soovijast valiti välja 12 inimest, nende hulgas ka Helen. Aasta jagu kestev päästekorraldajate väljaõpe toimus tollal Väike-Maarjas sisekaitseakadeemia päästekolledžis, kus õpetati ka päästjaid. „Programm oli raske, materjali palju, mahud suured, aga mulle väga meeldis õppida. Ja mulle väga meeldib mu töö,“ ütleb hädasolijate päästeingel.