PANEME RITTA TOIDUÕLID! Milline õli on tervisele kõige kasulikum ja mille tarvitamist tuleks piirata?

 (1)
PANEME RITTA TOIDUÕLID! Milline õli on tervisele kõige kasulikum ja mille tarvitamist tuleks piirata?
Foto: Pixabay

Õlisid võid valada salatile ja kuumutada pannil, kuid nendega saad turgutada ka oma keha ja vaimu. Uuri lähemalt, kuidas köögis asendamatud abimehed kaitsevad su tervist ning teevad kummarduse ka ilule.

1. OLIIVIÕLI
Tegu on Vahemere maade köögi lahutamatu osaga. Oliiviõli saadakse õlipuu viljadest ning lisaks toiduvalmistamisele on see hinnatud ka ilutööstuses.
Mida sisaldab?
75% õlist moodustavad monoküllastumata rasvhapped, 13% küllastunud rasvhapped, 10% oomega-6-rasvhapped ning 1–2% oomega-3-rasvhapped.
Miks on kasulik?
Oleiinhape pakub kaitset südame-veresoonkonnahaiguste eest, oomega-3-rasvhapped aga alandavad halva kolesterooli (LDL) ning tõstavad hea kolesterooli (HDL) taset.
Boonus!
* Oliiviõli võib kasutada näo- või kehakreemi asemel, kuna see on rikas vitamiinide, antioksüdantide ja mineraalainete poolest. Õli pehmendab ja niisutab nahka ning silub väikesi kortsukesi. Samuti võib seda tarvitada meigieemaldusvahendina.
* Filmidiiva Sophia Loren on öelnud, et tema ilu saladus on oliiviõlivann. Lisa viis supilusikatäit oliiviõli vanniveele ning tunned pärast pesu, kuidas nahk on pehmem ja siledam.
* Oliiviõli on hea ka juustele. Valmista mask ühest munarebust, kahest supilusikatäiest oliiviõlist ja supilusikatäiest sidrunimahlast. Kanna mask juustele ning hoia seda 15 minutit peas. Seejärel pese kiharad šampooni ja palsamiga.
* Oliiviõli hoiab südame ja vaimu noorena, aidates vältida südamehaigusi, astmat ja artriiti.
* Imelihtsaks salatikastmeks sega oliiviõli sidrunimahla ja soolaga. Voilá!

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare