Heast pitsast ei ütle keegi ära! Kuidas aga teha tervislikku pitsat?


Heast pitsast ei ütle keegi ära! Kuidas aga teha tervislikku pitsat?
Foto: Pixabay

Kuigi pitsat liigitatakse sageli hamburgerite ja friikartulite kõrval rämpstoidu hulka, sisaldab ta kõiki vajalikke toitaineid. Elagu tervislikud pitsad!

Et pitsa võib olla pea täiuslik, leiab ka taimetoidu propageerija ja toidublogija Sandra Vungi. Sandra kasutab ainult taimseid toiduaineid, kuigi eesmärk on üks — teha tasakaalustatud toitu.
Tasakaalustatud toidus on esindatud kõik kolm põhitoitainete gruppi — süsivesikud, valgud ja rasvad –, väärtuslikud mineraalained ja vitamiinid. Selles mõttes on pitsa täiuslik! Pitsapõhi annab süsivesikuid. Tervislikuma toidu eelistaja võib tavapärase nisujahu asemel valida kiudaineterikkama täisterajahu. Teraviljas on ka valke. Pitsapõhja saab kergelt määrida oliiviõli, väärt rasvaallikaga. Heade rasvade omastamiseks sobib oliiviõli asemel tarvitada ka teisi kvaliteetseid taimeõlisid. Taimetoidupitsale lisab rasva ka näiteks isetehtud veganijuust.
Tavalises pitsakattematerjalis, nagu juustud, tuunikala või kanaliha, on ohtralt valke. Taimetoidupitsa saab katta mitmesuguse köögiviljade, seente ja ka valgurohkete kaunviljadega. Ka vitamiine annavad just pitsale lisatud köögiviljad. Taimetoidupitsa puhul võib juustu asemel valguallikaks olla sojaubadest tehtud juust tofu.
Enne pitsategu tuleb üle vaadata vajaminevate koostisosade nimekiri ja mõne puhul hüpata läbi ökopoest.

Kevad