Haisvad matid ja higised hantlid — kui mõnus see ikkagi on?

 (1)
Team Haanja
Foto on illustratiivneFoto: Kiur Kaasik

Trennihooaeg on kohe-kohe tuure üles võtmas ja kiigatakse mitmesugustesse trennidesse ja jõusaalidesse. Tahaks kohe midagi teha! Saalid täituvad uute tulijate ja vanade tegijatega ning tegelikult on see superäge. Küll oleks hea, kui trennis oleks kõigil mõnus olla. Kuid iga kord see nii ei ole ja kehvemal juhul lõppeb sinu trenniskäik sellega, et sul on süda paha — vahenditest, mis on puhastamata, haisevad ja on higist ligamärjad.

Nii jõusaalis kui ka rühmatreeningute stuudiotes on istumise, lamamise, toengute jms tegemiseks ette nähtud treeningmatid. Paksemad-õhemad on saalides alati olemas, enamasti korralikult kas maas virnas või ripuvad need seina peal. Kui sa nüüd treenijana kujutad ette, et iga kord võtad sealt puhta mati, siis eksid päris rängalt. Matte puhastavad vaid nende eelmised kasutajad — kui puhastavad. Nii et tõenäosus, et matt haiseb või mis veel hullem — leemendab eelmise higist, on suur.

Paneme nüüd näo sinna, kus enne olid jalad

Inimeste arusaam puhtusest on erinev ning kohati veidergi. Mis minu silma alt ära, pole minu mure. Samuti ei puutu minusse, mis järgmine treenija mõtleb, ka ei puutu minusse, mis minu endaga mu oma mati peal toimub. Sest millega seletada sellist käitumist? Teed mati peal erinevaid harjutusi, leemendad higist ja sul ei ole mati peal treeningrätikut. Harjutused on kõhuli, selili, külili ja kõik see toimub su enda higiloigu sees. Päriselt või? Ei no, kui meeldib, siis küll...

Seotud lood:

Või astud tossudega matile. Teed selili kõhulihaste harjutusi ja hoiad samal ajal tossudega jalgu mati peal. Seejärel ütleb treener, et pöörame nüüd ringi — näo sinna, kus enne olid jalad, ja läheme kõhuli. Mille sa nüüd sinnasamma torkad, kus enne olid su jalad? On mõnus?

Foto: Pixabay

Treenerid teevad märkusi tunni alguses, et kui teed harjutusi matil, siis jalad on põrandal, mitte matil. Kes sellist märkust ei tee, nojah, peaks tegelikult tegema. Ei maksa pahandada treeneri peale, kes tunni kestel sinu juurde tuleb ja palub sul oma asendit sedaviisi korrigeerida, et sinu jalad oleks ikkagi põrandal, mitte matil. See on elementaarne nõue iseenda hügieeni ja ka teiste, järgmiste tulijate suhtes.

Loe veel

Okei, trenn läbi ja matt nurka. Nagu päriselt või? See tilkuv matt, mille peal sa olid just oma jalgadega ja mis on läbi higistatud. Ei! Matid tuleb puhtaks teha, selleks on treeningsaalides puhastusvahendid ja paberid. Matid tuleb puhtaks teha ka siis, kui sa ei ole olnud seal jalgadega ja kui oled kasutanud treeningrätikut. Ka siis ja igal juhul. Ja enne nühi mitu korda kui liiga vähe, sest ausõna — sinu käest läbi käinud matil ei ole meeldiv olla, no lihtsalt ei ole!

Võeh, tilgub!

Sarnane lugu on ka muude vahenditega: hantlid, bodybar’id, kangid, pallid, ka bosupallid jne. Kõik, mida me katsume higiste kätega ja mõõdame oma kehaga saavad samuti higiseks. On üpris normaalne need pärast kasutamist puhtaks teha. Üks asi on hügieenilisus, teine asi on turvalisus. Higised kasutatud vahendid on libedad ja kui järgmine või sa isegi haarad kätte libeda vahendi, mis on juhtumisi ka raske, siis võib juhtuda õnnetus ning sinu trenniskäimisel on kriips peal pikaks ajaks. Muidugi — kui alternatiiv on käia trennis püherdamas higise mati peal ja harjutada kellegi tilkuva kangiga, siis on trennipaus päris mõnus vaheldus…

Üks asi veel. Jõusaalides on sildid — jaksad tõsta, jaksad ka oma kohale tagasi panna. Ei ole meeldiv vahendeid mööda jõusaali taga otsida, samal ajal läbida päris ohtlikku takistusrada, mis on laotud vedelema jäetud hantlitest, kangidest ja ketastest. Kui oled nii kõva mees, et ladusid põranda vahendeid täis, siis palun pane need pärast kasutamist oma kohale ka tagasi. Nii hoiad ka ennast.

Treeningsaali käitumiskultuur on visa muutuma, aga kui püüame koos, saame ka koos mõnusalt, turvaliselt ja öökimata trenni teha. Kui oled jaksanud teha tunnikese trenni, jaksad kohe kindlasti võtta lisaminutid selleks, et matid-vahendid enda järelt puhtaks kasida ja oma kohale tagasi panna.

Kevad