TRENN JA MÕNU KÄSIKÄES | Milliseid tupekuule valida ja kuidas neid kasutada


TRENN JA MÕNU KÄSIKÄES | Milliseid tupekuule valida ja kuidas neid kasutada
Foto: Shutterstock

Tupelihaste treenimiseks ei ole vaja muud kui pealehakkamist ja järjepidevust, kuid trennile saab särtsu lisada ka tõhusate abivahenditega. Sinu intiimpiirkonna jõusaali võiksid kuuluda ka tupekuulid. Kuidas neid valida?

Tupelihaste treeningus ei ole tegelikult midagi uut. Juba eelmise sajandi keskel välja töötatud Kegeli harjutused aitavad naistel taastada seksuaalset tundlikkust, vältida ja leevendada uriinipidamatust ning saada üle valehäbist oma keha suhtes.
Tootjad on leiutanud tupelihaste treenimise hõlbustamiseks vahendeid eri suuruses, kaalus ja materjalist. Valik on tõepoolest kirju, alates apteegis müügil olevatest meditsiinilistest seadetest kuni väljakutsuvate vidinateni välja, mis meenutavad seksilelusid. Kuidas teada saada, mis on mis ja millal on õige aeg kodust jõusaali tupekuulidega täiendada?

Selgita välja eesmärk
“Tupekuulide kasutamiseks on mitu põhjust — seksuaalse tundlikkuse kahanemine, ülekaal; tupelihaste nõrgenemine, mille on tinginud surve vaagnapõhjale raseduse ajal ja hormonaalsed muutused last oodates,” räägib Apotheka apteeker Kerli Valge. “Samuti venivad ja nõrgenevad vaagnapõhjalihased üleminekueas, millega võib kaasneda uriinipidamatus ning põie ja emaka vajumine.” Ta selgitab, et kuulide kasutamisel pole vanuselist piiri, kuid eelkõige muutuvad need aktuaalseks pärast 30. eluaastat ja samuti soovitatakse kuule sünnituse järel. Ent siis on tingimuseks, et õmblused on paranenud ning pole tekkinud tüsistusi. “Vaagnapõhjalihaste treenimine parandab verevarustust paikselt ja tänu sellele on sünnitusest taastumine kiirem,” kinnitab apteeker.
Kaupluse Ulakas Kaunitar juhataja Kirki Kubri toob välja veel ühe olulise põhjuse, miks tupelihaseid treenida. Nimelt sõltub vaagnapõhjalihaste tugevusest naise orgasmi intensiivsus. “Kui need on tugevad, siis on ka lihaste kokkutõmbed tugevamad ja naine tunneb võimsamaid orgasme. Kui aga lihased on nõrgad, siis on naisel väga raske orgasmini jõuda või on see väga õrnalt tunda ja liiga lühike. Nii et tasub treenida,” julgustab Kubri. Tema hinnangul on kerge uriinipidamatus ka juba 20ndate alguses olevate naiste probleem.

Loe veel

Seotud lood:

Kuidas valida?
“Tupelihaseid on võimalik treenida nii diivanil, poes järjekorras kui ka autoga ummikus istudes. Lihtne — tõmbad lihased krampi ja lõdvestad ning nii vähemalt 150 korda päevas,” räägib Kubri ja lisab: “Enamikul naistel vajub naeratus aga sellise suure korduste arvu peale ära, sest see pole ei lihtne ega lõbus.” Just trenni hõlbustamiseks ongi saadaval Kegeli kuulid.
Kuule valides soovitab Kerli Valge alustada kõige kergematest, mida on lihastel kõige lihtsam kinni hoida. Kerge kuul kaalub 28 grammi, sobides nõrkade vaagnapõhjalihastega naistele, niisamuti algajatele treenijatele. Neile, kes on Kegeli harjutusi varem teinud, on paras 38 grammi kaaluv keskmise suurusega kuul. 48grammine kuul sobib aga juba edasijõudnutele. “Tupekuule ei soovitata kasutada raseduse, menstruatsiooni ja ka põletiku ajal ning vahetult pärast operatsiooni või sünnitust, samuti tuleb arstiga nõu pidada, kui on paigaldatud meditsiiniline implantaat,” loetleb apteeker tupekuulide vastunäidustusi. Kirki Kubri lisab loetelusse ka naised, kes ei ole olnud sugulises vahekorras.

Saladusega koristamine
“Kuuli paigaldada on sama lihtne nagu tampoonigi, aga alati tuleb sisestamisel kasutada vee baasil libestit, et oleks mugav, samas annab lisalibedus ka treeningule juurde,” ütleb Kirki Kubri. Kasulik on ühendada treening praktilise tegevusega, näiteks koristamisega, sest siis liigutakse palju ringi ega istuta. “Üks klient rääkis, et rakendab seda nippi tihti, ehk liigagi, sest mees juba uuris, et miks sa jälle koristad, kõik on ju korras,” muigab ta. Nimelt pakuvad mitmed tupekuulid lisaks treeningule ka mõnu. Tupekuuli sees olev raske kuul on lahti ja liigub. “Mida intensiivsemalt te puusi liigutate, seda rohkem kuulike võbeleb ning tekitab manuaalselt vibratsiooni, mis on väga nauditav. Naine käib tänaval ja naeratus on näol,” räägib Kubri.

Kvaliteet ülioluline
Veel üks väga oluline aspekt kuuli valides on selle kvaliteet. Apteegis müüdavad vahendid on meditsiiniliselt kontrollitud, ent näiteks sekspoes või eneseabitooteid müüvas kaupluses peaks olema eriti tähelepanelik. “On ääretult oluline vaadata, millest on kuul või mõnuvahend tehtud, sest sa sisestad selle ju oma keha kõige intiimsemasse ja õrnemasse piirkonda,” hoiatab Kirki Kubri.
Materjalidest tasub eelistada plasti ja meditsiinilist silikooni ning veenduda, et toode ei sisaldaks lateksit ega ftalaati. Samuti tuleb jälgida, et kuul poleks poorne ega koguks baktereid ning see oleks kergesti puhastatav. Ka apteeker Kerli Valge soovitab eelistada kontrollitud kvaliteediga kaupa müüvaid apteeke või poode.
Saadaval on veel munakujulised poolvääriskividest treeninguvahendid, üldjuhul roosast kvartsist, nefriidist, jadeiidist vms. Kirki Kubri hinnangul on looduslik vahend väga hea valik, kuid seda ainult siis, kui kivi tõesti on see, mille pähe seda müüakse. “On teada, et jadeiit on kivi, mille energia sobib naise intiimpiirkonnaga väga hästi, targad naised on kasutanud seda juba ammustest aegadest oma intiimpiirkonna treenimiseks,” räägib Kirki Kubri. Samas hoiatab ta võltsitud odavate koopiate eest, sest need võivad tekitada allergiat, millest lahtisaamiseks on vaja hormoonkreemi. Kui kiviga pole kaasas sertifikaati, saab lasta selle Eesti Proovikojas (www.metrosert.ee) ära hinnata, selgitamaks, kas kivi on turvaline kasutada või mitte.

Kevad 2