Milleks on meil vaja magneesiumi?


Milleks on meil vaja magneesiumi?
.

Magneesium aitab kehal tegutseda, osaledes lihaste ja närvide töös. See mineraalaine hoiab su luud tugevad, südame terve ja veresuhkrutaseme normaalse. Magneesiumist sõltub, kui tegusana end tunned.

Kui igapäevane menüü on mitmekesine, saad vajaliku koguse magneesiu­mi toidust. Tarviduse korral võib võtta seda mineraalainet toidulisandina, sest pikaajaline magneesiumipuudus sillutab teed kõrgele vererõhule, teist tüüpi diabeedile ja migreenile. Magneesiumivaegus tekib suurema tõenäosusega, kui oled vanem inimene, tarvitad palju alkoholi või sul on pidevad seede­probleemid, näiteks kõhulahtisus.

Toidu kaudu on raske magneesiu­mi üle annustada, tervel inimesel uhavad neerud liigse magneesiumi kehast välja. Toidulisandi üleannustamine võib põhjustada krampe ja iiveldust. Sama juhtub, kui liialdad magneesiumi sisaldavate kõhulahtistitega või maohappesust vähendavate antatsiididega. Väga suured magneesiumiannused võivad teha väga haigeks.

Kui tarvitad magneesiumi toidu­lisandina ja võtad samal ajal ravimeid, räägi sellest oma arstile. Nimelt ei pruugi mõned antibiootikumid või osteoporoosiravimid koos magneesiu­miga soovitud tõhususega töötada.

Magneesiumi head omadused:

1. Hoiab luud terved

Magneesium aitab ehitada luurakke ja osaleb seega luumurdude, luukao ja osteoporoosi ennetuses. Uuringud näitavad, et osteoporoosi põdevatel naistel on magneesiumitase veres sageli normist madalam.

Seotud lood:
Magneesium laseb veresoonte seintel “lõõgastuda” ja aitab tänusellele all hoida vererõhku.

2. Võitleb põletikuga

Lühiajaliselt on põletikul täita kehas tähtis ülesanne – tõrjuda viirust või parandada haavu. Kui aga põletik lõõmab organismis vahetpidamata, suureneb risk haigestuda mõnda südamehaigusesse, artriiti või suhkruhaigusesse. Magneesium aitab seda vältida.

3. Kaitseb südant

Magneesium toetab südant vere pumpamisel. Piisav mineraalainekogus vähendab südamehaiguste, sh rütmihäirete ja infarkti tõenäosust. Magnee-sium laseb veresoonte seintel “lõõgastuda” ja aitab tänu sellele all hoida vererõhku. Samuti tõstab see HDLi ehk hea kolesterooli taset.

4. Ennetab migreeni

Teadlased arvavad, et magneesium vähendab ajus valukemikaalide toimet ja hoiab veresooni kokku tõmbumast. On suurem oht saada migreenihoog, kui magneesiumi on vähe.

5. Kahandab diabeediriski

Loe veel

Magneesium aitab kehal toota insuliini, mille töö on hoida veresuhkrutase organismis stabiilsena. Ühe uuringu järgi tabab diabeet väiksema tõenäosusega neid, kelle magneesiumivarud on suured.

.
Kevad 2