Miks on jõutreening kehale hea?


Miks on jõutreening kehale hea?
Pixabay

Enamikele inimestele assotsieerub sõnaga “jõutreening” tugevad ning ülemääraselt muskulatuursed kehavormid. Enamasti peetakse jõutreeningut ka meeste pärusmaaks. Paraku tekitab see arusaam ka tihti soovi alahinnata lihastreeningu kasutegureid meie füüsilisele vormile ja tervislikule heaolule. Jõutreeningut et ole vaja karta, annab nõu Reval-Sport spordiklubi treener Liina Laur.

Miks valida just jõutreening?

Tegelikkuses on jõusaalis treenimine üheks parimaks viisiks, kuidas saavutada esteetiline ning toonuses keha. Jõutreening kulutab ka kordades rohkem kaloreid kui kardio.

Kiirem ainevahetus

Jõutreeninguga on võimalik kontrollida kehakaalu läbi kiirenenud ainevahetuse. Kui sinu eesmärgiks on parandada oma keha koostist ning vähendada rasvaprotsenti, on lihastel selle saavutamisel märkimisväärne roll. Mida suurem on sinu keha lihasmass, seda suurem on ka sinu keha baasainevahetus kaloraaž. Suurenenud lihasmassiga tõuseb energiahulk, mille keha kasutab ära puhkeolekus.

Loomulikult on siinkohal võtmesõnaks ka tervislik ja tasakaalustatud toitumine. Õige toitumine on aluseks iga treeningu ning sportliku eesmärgi saavutamise puhul.

Võimalus muuta oma kehakuju

Jõusaalis treenimine annab võimaluse muuta või täiustada oma kehakuju. Kui sul on loomu poolest näiteks tugevam ülakeha, siis jõutreeninguga on võimalik keha proportsionaalsust muuta. Pöörates oma treeningutes rohkem rõhku alakeha ning tuharalihaste treenimisele loob see visuaalselt võrdsemad proportsioonid.

pexels
Seotud lood:

Mida suurem on treenitava piirkonna lihas, seda enam eristub see visuaalses pildis. Lihastreeninguga saab kujundada ka naiste poolt palju ihaldatud liivakellafiguuri.

Parandab kehahoiakut ning rühti

Lihased on need, mis meid koos skeletiga püsti hoiavad ning tagavad meie liikumisvõime. Jõuharjutused aitavad saavutada ning hoida sirget ja õiget rühti. Treenimisel tuleks tähelepanu pöörata, et mõlemad kehapooled ning vastandlihased saaksid võrdselt koormust. Näiteks lameda kõhu saavutamiseks tuleb treenida nii kõhu- kui ka seljalihaseid. Sünkroonne kõhu- ja seljalihaste treenimine aitab jaotada keha raskuskeset võrdselt ning vältida tekkivaid pingeid, probleeme ning vigastusi seljas.

Loe veel

Sirge ja terve kehahoiaku tagavad ka tugevad siselihased. Keha sisemiste lihaste treenimiseks sobivad väga hästi erinevad funktsionaalsed harjutused raskuste ja treeningvahenditega nagu näiteks topispall, võimlemispall jms. Rühmatreeningutest sobivad siselihaste treenimiseks väga hästi Pilates ja erinevad joogastiilid.

Parandab elukvaliteeti ja hoiab noorena

Vanusenumbri lisandudes on oluline säilitada lihaste massi kehas. Alates 40 eluaastast hakkab inimese lihasmass vähenema, mille tõttu langeb põhiainevahetus ning tõuseb järk-järgult soovimatu rasvaprotsent. Lisaks väheneb ka üldine jõud, mis on oluline igapäevaseks toimetulekuks. Jõutreeningu kasutegur väljendub iga inimese puhul, vaatamata eale ning soole.

Annab enesekindlust ja vähendab stressi

Treening ei muuda kedagi liialt maskuliinseks või lihaseliseks. Vastupidiselt annab see hoopis tugeva füüsise, selge mõistuse ja kauni figuuri.

Rahulolu iseendaga on parimaks viisiks saavutada enesekindlus. Püstitatud eesmärgid, nende saavutamine ja iseenda tervisesse investeerimine annab suurenenud heaolu tunde. Mõnda aega jõutreeninguga tegeledes on selle leevendav mõju stressile selgesti tajutav. Seejuures on oluline nautida treeningut kui protsessi, mitte ajada taga vaid iluideaali.

Jõutreeningul on meie kehale ja meelele väga mitmeid kasulikke omadusi. Raskuste tõstmist ning nendega treenimist ei peaks kartma keegi. Treening ei muuda kedagi liialt maskuliinseks või lihaseliseks. Vastupidiselt annab see hoopis tugeva füüsise, selge mõistuse ja kauni figuuri.

Kuna jõutreeningute puhul on väga oluline õige sooritustehnika ja harjutuste kombineerimine, siis tuleks sellega algust tehes kindlasti ühendust võtta personaaltreeneriga või liituda grupitreeningutega. Treener aitab koostada personaalse kava, püstitada reaalsed eesmärgid ja jälgib harjutuste sooritamisel ka õiget tehnikat.

Kevad 2