Ehkki ma paastun regulaarselt ja sisenen ketoosi, on süsivesikuvaene dieet (SVD) juba üle kümne aasta olnud minu vaikimisi dieet. See toimib peaaegu uskumatult ja mõjutab palju rohkem, kui pealt paistab.

Ühelt lugejalt: „Ma tahtsin lihtsalt siiralt tänada Timi, et ta võttis aega uurida ja kirjutada „The 4-Hour Body“. Minu ema, kes on 60. eluaastate lõpus, kaotas 20 kilo ja vabanes kõrge vererõhu ravimitest, mida ta oli võtnud 20+ aastat. Ta tegi seda kõike umbes 3 kuuga. See tähendab, et ta on mul olemas veel kaua aega.“

Põhireeglid on lihtsad, kõiki tuleb järgida 6 päeva nädalas:

Reegel #1: Vältige „valgeid“ tärkliserikkaid süsivesikuid (või neid, mis võivad olla valged). See tähendab saia, pastat, riisi, kartuleid ja teravilju (jah, ka kinoad). Kui te ei ole kindel, ärge sööge.

Reegel #2: Sööge üha uuesti samu väheseid toite, eriti hommikuks ja lõunaks. Hea uudis: te teete seda juba niigi. Te lihtsalt valite uued vaikimisi toidud. Kui tahate hoida asja lihtsana, jaotage taldrik kolmeks osaks: valk, köögiviljad ja oad/kaunviljad.

Reegel #3: Ärge jooge kaloreid. Erand: 1–2 klaasi kuiva punast veini õhtu jooksul on lubatud, ehkki see võib mõnedel peri-/postmenopausaalses eas naistel põhjustada kaaluseisakut.

Reegel #4: Ärge sööge puuvilju. (Fruktoos — glütseroolfosfaat — rohkem keharasva, nii või teisiti.) Avokaado ja tomat on lubatud.

Reegel #5: Kui võimalik, mõõtke edenemist keharasva protsendis, MITTE kogukaalus. Kaal võib teid petta ja rivist välja lüüa. Näiteks on tavaline kasvatada SVD-ga lihasmassi, kaotades samal ajal rasva. Just seda te ju tahate, kuid kaalunumber ei muutu ja teid tabab frustratsioon. Kaalu asemel kasutan mina DEXA-skänne, BodyMetrixi kodust ultraheli seadeldist või jõusaali professionaali juures nihikut (ma soovitan Jackson Pollocki 7-punkti meetodit).

Ja siis:

Reegel #6:
Võtke üks päev nädalas vabaks ja pange hullu. Mina valin ja soovitan laupäeva. See on „sohipäev“. Biokeemilistel ja psühholoogilistel põhjustel on oluline mitte hoida tagasi. Mõned lugejad järgivad nädala jooksul „vajalike toitude“ nimekirja, mis tuletab neile meelde, et nad loobuvad oma pahedest korraga ainult 6 päevaks.

Põhjalikud sammsammulised üksikasjad, sealhulgas küsimused ja vastused ning tõrkeotsingud leiab raamatust, kuid eelnenud visandist sageli piisab, et kaotada ühe kuuga 9 kilo ja vähendada rõivasuurust kahe numbri võrra. Kümned lugejad on kaotanud SVD-ga 45–90 kilo.