Kui hommikul ärkad, jää veel natukeseks rahulikult lamama. Hinga vaikselt omas tempos sisse. Jälgi tähelepanelikult, mis tunne on hingata ja seda hingetõmmet sees hoida. Kui hingad sisse lõpuni ära, siis hingad aeglaselt välja, täpselt nii, nagu sulle sobib. Samal ajal kujuta ette, et hingad välja kuldset säravat valgust. Seda on samuti parem teha suletud silmadega. Jätka sama hingamist ja visualiseeri iga väljahingamisega järjest laienevat kuldset valgust, mis mähib sisse kogu sinu keha ja hakkab sinust järjest kaugemale lendlema, läbi kogu selle toa või ruumi, kus sa parasjagu oled. Jätka rahulikult hingamist ja välja hingates visualiseerides kuldset valgust. Hinga sisse. Lihtsalt jälgi, kuidas õhk sinu sees liigub. Vii nüüd väljahingamine pikemaks. Väljahingamine mõjutab meie uitnärvi ehk vaagusnärvi, mida kutsutakse heaolunärviks. Seega saame lihtsa hingamisega mõjutada oma füüsilist ja emotsionaalset heaolu.

Naudi kuldses valguses olemist, märka aistinguid, mis sinus tekivad. Tunne ennast energilise ja puhanuna. Enne kui avad silmad, et päeva tegemistega alustada, tee mõttes taotlus, et sinu päev tuleb täna tore, kerge ja rõõmuküllane, oled avatud uutele kogemustele. Need kinnitused toetavad koos hingamisega päevale suuna andmist. Kui oled seda teinud, võid silmad avada ja jätkata hommikusi tegemisi. See harjutus võtab aega umbes viis minutit, aga positiivne mõju on kogu päevaks. Võid seda teha ka kolm minutit kui viis tundub liiga palju. See avab su valgusküllastele kogemustele ehk sellistele kogemustele, mis on sinu jaoks rõõmsamad, helgemad ja toredamad.
Vabastavat hingamist saab kasutada enesearenguks, enesetervendamiseks, iseendast teadlikumaks saamiseks või vaimseks kasvuks.

Monika Palm on vaimne nõustaja ja vabastava hingamise terapeut, kes on inimestele toeks nende eluülesannete avastamisel, aktiveerimisel ja suuna andmisel selle täitmiseks. Tal on keskmeditsiiniline ja kõrgem juriidiline haridus. Elu keerdkäigud andsid Monikale tagasi impulsi eneseotsinguteks ja ka sügavama huvi vaimse maailma vastu, mis on aidanud paremini mõista iseennast, teisi ja meie ümber toimuvat.