7 toiduainet, mida ei tohiks süüa enne magamaminekut


7 toiduainet, mida ei tohiks süüa enne magamaminekut
Pixabay

Kui uneaeg on käes, tulevad tihti need kõige vastupandamatud isud kummitama. Teine populaarne aeg snäkkimiseks on õhtul teleri ees, kui järjekordne film kutsub vaatama. Vali aga õhtust toitu hoolikalt, siin on 7 toiduainet, millest vahetult enne magamaminekut hoiduma peaks.

Kohv

Seda me teame kõik, et liiga hilja õhtul ei maksaks kohvi juua, kuid uuemad uuringud näitavad, et kofeiini mõju kestab veelgi kauem kui siiani on arvatud. Juues kohvi kuus tundi enne magamaminekut, venitab su uinumist tunni võrra ning muudab ka une rahutuks. Ka piim ja mõned ravimid, nagu rasedusvastased tabletid ning antidepressandid pikendavad kofeiini mõju organismile, seega tasuks õhtul kohvi juues eelistada musta kohvi piimaga kohvile või juua kohviainult hommikuti. Sarnaselt kohvile mõjutavad uinumist ja une kvaliteeti ka tee, limonaadid ja isegi tume šokolaad.

Tortillakrõpsud ja salsakaste

Vürtsikaid, praetud ja happelisi suupisteid tuleks vältida vähemalt kaks tundi enne magamaminekut. Tomatid, äädikas ja jalopeno tekitavad ka refluksi.

Jäätis

Üks kausike koorejäätist oleks ju enne magamaminekut eriti mõnus, kuid kõrge rasva- ja suhkrusisaldusega maius võib rikkuda une. Püüa jäätist mitte süüa vähemalt kolm tundi enne magamaminekut, veel parem – söö jäätist hommikuti. Jäätis toob kaasa järsud veresuhkrukõikumised, mis sunnivad sind öösiti ärkama.

Seotud lood:

Vein

Klaasike veini võib küll lõdvestada ja muuta sind uniseks, kuid uni jääb üürikeseks. Alkohol ajab segadusse sinu kehakella ning uinutab ja äratab sind valedel aegadel, tõenäoliselt ärkad keset ööd ilma, et suudaksid koheselt uuesti uinuda. Alkohol mõjutab ka hingamismustrit, vähendades sügavas unes viibimise perioodi. Isegi kui magad kaheksa tundi, ei tunne sa hommikul end sama värskena kui tavaliselt.

Nuudlid

Kui sööd õhtuks hiina toitu, siis vali nuudlite asemel riis. Jaapanis tehtud uuringul ilmnes, et neil, kes sõid õhtusöögiks nuudleid, oli uinumise ja magamisega rohkem probleeme kui neil, kes eelistasid riisi. Teadlased arvavad, et uuringu tulemusel on seos toidu glükeemilise indeksiga – kõrge glükeemilise indeksiga riis hoiab veresuhkru ühtlase, kuid madala indeksiga nuudlid tekitavad järske veresuhkru kõikumisi, mis häirib une kvaliteeti.

Melon ja arbuus

Loe veel

Kui oled üks neist, kes kipub öösiti tualetis käima, siis tasuks sul vältida õhtuti vedelikurohkete meloni ja arbuusi söömist. Melon sisaldab ka palju kaaliumi, mis ergutab keha vedelikust loobuma ja sunnib sind tavalisest enam tualetti minema.

Juust

Kaua laagerdunud juustud võivad häirida une kvaliteeti, kuna sisaldavad palju aminohapet türamiin, mis stimuleerib aju ja ei luba lõdvestuda. Vali tavalise juustu asemel enne magamaminekut toorjuust, ricotta või kodujuust.

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare