10 LIHTSAT JA TOIMIVAT NIPPI, kuidas süüa ilma suurema vaevata vähem


10 LIHTSAT JA TOIMIVAT NIPPI, kuidas süüa ilma suurema vaevata vähem
Foto: Pixabay

Paar aastat tagasi kaalusin praegusega võrreldes 20 kilo rohkem, oma 170-sentimeetrise pikkuse juures tuli see ligi 85 kilo ehk toredat "lisakogust" kandsin kaasas. Olen varasemalt ka alla võtnud ja siis selle kõik rõõmsalt tagasi teinud, nii et aastate jooksul on kaal kõikunud kui sinusoidil. Nüüdseks olen avastanud enda jaoks mõned nipid, mis aitavad mul toidust eemal olla ilma suuremate jõupingutusteta, kui mu organism toitu tegelikult ei vaja. Need nõksud on mul läbi proovitud ja julgen seepärast soovitada.

NIPP #1 Söö hommikul päeva kõige valgurikkam söök

See aitab päeva jooksul isu juhtida. Olen terve elu olnud selline söögitarbija, kes saab kuni pärastlõunani ilusti oma kaalu jälgitud ja tervislikult söödud, aga õhtul pärast tööd kuni magamaminekuni läheb asi täiesti käest ära, siis tuleb lohutustoidu aeg. Hommikuti sõin teinekord ühe banaani või väikse pudru. Asi muutus, kui hommikusöögis said munad ja erinevad valgurikkamad kohupiimatooted. Eks ma söön putru ka, aga mitte iga hommik.

NIPP #2 Kasuta toidu serveerimiseks väiksemaid taldrikuid

See on vana ja hästi toimiv nipp. Paratamatult tarbid toitu vähem, kui taldrik, mille peale see tõsta, lihtsalt ei mahuta nii palju, kui sa ette võtta tahaks. Sedasi sööd juba iseenesest vähemasti veerandi vähem kui oled harjunud. Minu puhul toimis, kui ma jätsin suured praetaldrikud täiesti kasutamata — hommikul ja lõunal läksid käiku tavalised külmsöögitaldrikud ja väiksemad kausid ning õhtul võtsin toidu jaoks veel väiksema — koogitaldriku.

Seotud lood:

NIPP #3 Kasuta kitsamaid ja kõrgemaid klaase

Kui ma seda nippi kuskilt kuulsin, siis pidasin seda alguses mõttetuseks — niimoodi on kasutuses ju hoopis suurem klaas! Aga tegelikult on nii, et madalamad klaasid on sageli laiemad, aga madal jätab silmale mulje, nagu oleks seal sees vähe joogipoolist ja automaatselt kallad endale teise klaasi veel. Kui aga kasutad kõrgemaid-kitsamaid klaase, siis petad sellega oma aju ära, talle jääb mulje, et joodud on küll sellest suurest klaasist ja rohkema järele ei teki lihtsalt isu.

NIPP #4 Söö kolm korda päevas

Loe veel

Keha vajab energiat päev läbi ja toidukordade vahelejätmine põhjustab selle, et kõht läheb nende vahel liiga tühjaks, mis omakorda viib ülesöömiseni, kui ükskord on aega laua taha istuda. Kui toidukordade vahel nälg sellegipoolest kiusama hakkab, siis aitab banaan, õun, porgandeid, kapsast jms. Puuviljadega aga tuleks ka piiri pidada, ei ole vaja tervet kobarat banaane sisse vihtuda, piisab ühest-kahest.

NIPP #5 Ära too snäkke koju

Igasugused müslibarid, hunnikutes erinevaid puuvilju jms on tegelikult väga ahvatlevad ja kui sa neid toidukordade vahel kogu aeg sööd, muutub kaalulangetamine kiirelt paigalseisuks. Täiesti piisab, kui kodus on natuke banaani, natuke õunu.

NIPP #6 Ära söö otse pakendist

Pakendist otse söömine ei anna sulle ülevaadet, kui palju sa ikkagi sööd. Ma armastasin näiteks valmis võileibasid, mis on kolmnurkadeks lõigatud, ja sõin neid otse pakist. Lihtne ju — käid töölt tulles poest läbi ja haarad midagi tee peale kaasa, sest nälg on silmanägemise peaaegu ära viinud. Nende pakend ei tundu ju ka teab mis suur. Samas on seal üks või kaks kahe poolega ja tundmatu sisuga paksu võileiba, mille kalorite hulk on päris korralik.

NIPP #7 Ära söö teleka ees, kinos ega autoga sõites

See oli minu jaoks kõige raskem. Kuidagi nii mõnus oli õhtul teleka ette diivanile visata ja toidupoolis sinna kaasa haarata. Samas on su tähelepanu saatel või filmil ja toit saab justkui iseenesest otsa. Mispeale tekib tunne, et tahaks juurde. Teleka ette võta parem midagi juua, tee või kohv. Kinos käies — no ma ei tea, ei pea ju popkorni ega kokat võtma, filmi läksid vaatama ju!

Nii nagu roolis ei joo, ei loe, ei ole mõistlik roolis olles ka süüa. Mitme asja pärast, üks on liiklusohutus, aga teine on see, et sa ei kontrolli, kui palju sa sööd. Kõik sellised autosõidusöömaajad paneb aju mittesöömaaegade lahtrisse ja koju jõudes sööd sa jälle, kuna autos söödu "ei lähe justkui arvesse".

NIPP #8 Too koju värskeid juurikaid

Hästi kasulik on, kui sul on pidevalt värske porgandi ja kapsa varu kodus olemas. Need on head vahepalad, tervislikud veel pealekauba. Head krõpsutada teleka ees ja niisamagi.

NIPP #9 Ära kaalu end iga päev

Minu ajas see hulluks, sellest tekib kinnisidee. Kaalusin end teinekord hommikul ja õhtul. Aga siis tuli ellu kiirem periood ning unustasin end nädalapäevad kaaluda ning kui märkasin kaalule ronida, siis oli rõõm palju suurem poolest kaotatud kilost kui 100 grammist, mis ei näita kaalulanguse mõttes muhvigi, vaid on statistilise vea piires.

NIPP #10 Leia omale üks lemmiktrenn

Kui oled kaalulangetamise joone peal, siis aitab seda toetada üks lemmiktrenn. Kui trennis tõeliselt meeldib ja treener on äge, seltskond samuti, siis on see tohutu tuju-booster ja kaalulangetuse motivaator — sa käid seal hea meelega ja kuna sa ei jäta kordi vahele, siis tekib ka tahe toiduga korralik olla.

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare