OHUMÄRGID, mis näitavad, et sa sööd kaalulangetamise ajal liiga vähe


OHUMÄRGID, mis näitavad, et sa sööd kaalulangetamise ajal liiga vähe
Foto: Pixabay

Et kaalus alla saada, tuleb tarbida vähem kaloreid, kui kulutad. Lihtne ja selge. Enamasti on meie soov kaalu langetamisel seotud parema väljanägemisega, tahtmisega mahtuda väiksematesse riietesse ning ka lihtsalt kergema olemisega. Samas võib kaalulangetamine muutuda kergesti eluküsimuseks, kus me teeme seda kas liiga kiiresti, kaotades korraga liiga palju, nii et vajalike toitainete defitsiit annab ennast kisades tunda, või muutub see selliseks obsessiooniks, kus ei jälgita enam dieedisoovitusi, vaid lõpetatakse söömine sootuks. Toome ära mõningad ohumärgid, mis näitavad selgelt, et sa sööd kaalulangetamise ajal liiga vähe. Kui need sul esinevad, siis on aeg oma toidulaud üle vaadata just selle pilguga, kas su menüü on ikka toitev ja tervislik ning piisavalt energiat andev.

1. Oled pidevalt väsinud

Me saame energiat toidust, mitte õhust ja armastusest. Olgugi et meie energiavajadus on igal ühel erinev, peame me liikumiseks ja aktiivse elu elamiseks sööma. Kui sööme liiga vähe, langeb ka meie energiatase. Silm tuleb peal hoida makrotoitainetel — süsivesikud, rasvad ja valgud, ning tagada, et väiksemad toiduportsjonid sisaldavad peale nende ka vajalikke vitamiine ja mineraale. Kui sa sööd pikemat aega toitainetevaest toitu, siis langeb su energiatase ja väsimus on kerge tekkima. Väsinult me teeme aga veel halvemaid söögivalikuid, läheme tihti kergema vastupanu teed ja ajame endale suust sisse valimatult kõike, mis ette satub.

Seotud lood:

2. Oled kogu aeg pahur

See on selge märk, et su keha ei saa piisavalt toitaineid ja eriti süsivesikuid, mis hoolitsevad meie hea tuju eest. Süsivesikute vaene toit viib veresuhkru näidu alla ja keha jääb toitainete vaegusse. Kui kehal on halb olla, on ka tuju nullis. Siin tasuks ka mõelda, et kas sul on kogu aeg näljatunne. Kui jah, siis tuleb süüa tihemini ja selliseid toite, mis hoiavad kõhu kauem täis. Ka nii ei vaju tusatuju peale.

3. Sul on kõht sageli kinni

Kui vähendada toidutarbimist allapoole mõistlikkuse piiri, hakkab seedetrakt energia säästmiseks aeglasemalt tööle. Hea seedimise alustala on kiudaineterikas toit, asi, mida me tarbime kaalu langetamatagi vähevõitu. Kaalu alandamisel langeb kiudainete osakaal toidus veelgi ja tagajärjeks on kõhukinnisus.

4. Kohe kuidagi ei saa viimasest paarist-kolmest kilost lahti

Loe veel

Kaalu kaotuse taga on väiksem tarbitud kalorite hulk. Siin tuleb mõelda umbes 200-500 kilokalorist — sellest üldjuhul piisab, et kaal langeks ning püsiks soovitud piiril pikemat aega. Kui aga toidulaualt kaob juba rohkem kilokaloreid ja sa teed veel trenni lisaks kui loom, lülitub keha säilitusrežiimile, mis sisuliselt tähendab, et keha ei anna enam nii kergesti käest seda, mida tal on vaja elujõu säilitamiseks.

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare