Kuus nippi ja treeningrütm saab peale suve raudselt värske hoo sisse


Kuus nippi ja treeningrütm saab peale suve raudselt värske hoo sisse
Pixabay

Suvi on läbi, lapsed on koolis ja aeg pöörduda tagasi igapäevase elurütmi juurde. Septembrikuu kiirus ja elutempo lööb aga kergelt vaiba alt ja väsimus on kerge tekkima. Mida teha, kuidas pimedale ajale suure entusiasmiga vastu minna? Järgi allolevaid nippe ja taasta oma unustusehõlma vajunud treeningrütm targalt.

Vahepeal on meelest läinud harjumus enne või peale tööpäeva treeningsaalist läbi hüpata ning keha “kallistavad” püksid on võrreldes suviste riietega kuidagi eriliselt ebamugavateks muutunud, sest mis siin salata, head toitu, jooki ja seltskonda sai nauditud rohkem, kui ühel õhtul nädalas. Ära muretse, see oligi õige! Nüüd aga on september varsti juba poole peal ja tuleb proovida end taas käsile võtta. Sea sammud spordiklubi poole või naudi värsket õhku veel nii palju kui võimalik. Leia enda jaoks sobiv liikumisviis.

Proovi erinevaid treeningstiile

Rühma- ja grupitreeningute valik on spordiklubides niivõrd lai, et võtab silme eest kirjuks. Kindlasti leiab igaüks endale sobiva. Kui Sinu eesmärgiks on tõsta lihastoonust ning saada tugev füüsis, siis tee algust näiteks populaarsete Bodypump treeningutega või proovi hoopis funktsionaalset ja põnevat TRX treeningut.

TRX-treening Pixabay
Seotud lood:

LOE VEEL: Mis treening on bosu?

Kui sa naudid pigem rahulikku muusikat ja staatilisi harjutusi, siis vabasta oma keha ja mõttemaailm pingetest ning õpi nautima aega iseenda seltsis. Pilates, Streching, BodyBalance ja jooga tulevad siinkohal appi. Seal pannakse rõhku staatilistele asenditele ja voogavale liikumisele, mis ei paku koormust mitte ainult füüsisele, vaid ka vaimule.

Kui hing ihkab tempoka kardiotreeningu järele, siis hüppa ratta selga ja spinni end parimasse vormi. Koordinatsiooni ja rütmitaju saad samuti kardiotrennides treenida. Erinevad treeningstiilid ja põnevad treeningvahendid ning harjutused pakuvad vaheldust ja head koormust. Kardiotreeningud on teatavasti ka parimad rasvapõletuseks ja kaalu alandamiseks. Seega, kui nautisid suvel head ja paremat ning vööl tuleb auke järgi lasta, siis annavad just kardiotreeningud Sinu treeningrütmi taastamisele energilise alguse.

Loe veel

LOE VEEL: Milline trenn põletab kõige rohkem kaloreid?

Püüa isiklikke rekordeid

Treenimine ja eesmärgid on alati individuaalsed ning see on kindlasti koht, kus ei tasu end võrrelda sõbra või trennikaaslasega. Kui oled kaotanud oma motivatsiooni ja tundub, et kõik ülejäänud inimesed, keda saalis näed saavutavad sinust rohkem, paremini ja kiiremini, siis muuda oma vaatenurka. Võta kasutusele treeningpäevik või lae alla mõni mobiilirakendus, et märkida üles igas treeningus tehtavad harjutused, kordused ja raskused. Tõsta järk-järgult raskusi. Lähtu vaid iseendast ja jälgi oma arengut ning seda, kuidas muutud tugevamaks iga treeninguga.

Sea endale aga sihiks särada näiteks aasta lõpupeol või talvisel puhkusereisil palmide alla.

Võta endale üks kindel siht

Nüüd, kui suvi on möödas ning läheneb kampsunite ja pikemate riiete kandmise hooaeg on lihtne leida vabandusi miks nö “vormist väljas” olla. Sea endale aga sihiks särada näiteks aasta lõpupeol või talvisel puhkusereisil palmide alla. Suurem eesmärk võiks loomulikult olla hea vorm terve aasta vältel, kuid kui oled veidi teelt kõrvale kandunud, siis trikita oma aju, ajaline eesmärk mõjub tihtipeale motiveerivamalt.

Mõõda oma füüsilist vormi ja võimekust regulaarselt

Selleks, et teada millises punktis sa täna täpselt asud, võta ühendust spetsialistiga. Alusta näiteks e kehaanalüüsist, mille tulemusena saad teada oma keha täpse koostise, vajadused ja nõuanded edaspidiseks. Iga inimese organismi vajadused ja talitus on erinev. Seetõttu on oluline teada oma keha täpset energiavajadust ja koos personaalse nõustamisega paika pandud juhiseid edaspidiseks.

Enne veel, kui alustad oma uue treeninghooajaga, lase hinnata ka oma füüsilist võimekust. See aitab vältida vigastusi ning ületreenitust, mis on sügisel kerged tekkima. Liikumine ja tervislik eluviis peavad olema eelkõige nauditavad. Hetkest, mil tunned, et see kõik on pigem suureks koormaks, kui rahuldust pakkuvaks tegevuseks, jätad pooleni ja loobud.

Leia treeningkaaslane

Iga uus algus on raske ja jagatud koorem on poole kergem. Kui üksi trenni tegemine tundub igav või alustamine hirmus, siis kutsu sõber endaga trenni kaasa. Kindlasti soovib ka tema peale suvepuhkust taas oma argirütmi pisut vaheldust tuua. Igapäevane elurütm kodu-töö-kodu võib muutuda väga üksluiseks ja muserdavaks. Kui aga mahutada sinna vahele üks virgastav trenn koos hea sõbra või oma kaaslasega, siis muutub päev kohe elavamaks ja saab uue ilme. Proovige koos erinevaid treeninguid ja vältige rutiini. Liikumisest saab meeldiv harjumuspärane tegevus, boonusena saab üheskoos toredalt aega veeta.

Pixabay

Võta personaaltreener

Kui ainuüksi mõte jõusaalist või trennist ajab segadusse ja tekitab küsimärke, siis pole parimat lahendust, kui võtta personaaltreener. Lähtudes sinu individuaalsetest vajadustest pannakse paika läbimõeldud kavad, mis toetavad Sinu eesmärke. Treener on sinu tugiisik ja nõustaja. Treener ei lase tekkida rutiinil ja igavusel ning jälgib sinu tehnikat ja hoiab motivatsiooni kõrgel. Seega on treenimine mitte ainult tulemusi toov, rahulolu pakkuv, vaid ka turvaline.

Tervislik eluviis ja liikumine on palju enamat, kui lihtsalt treening. Tuleb vaid valida selleks õige spordiklubi, mis toetaks kõiki sinu vajadusi ning elustiili. Hea füüsiline vorm ei ole saavutatav vaid läbi range režiimi ja piirangutega. Kõige alus on regulaarne liikumine ja positiivne suhtumine, sest õnnelik ja rahulolev organism on alati kõige kaunim!

Allikas: Reval Sport

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare